Wulfhere II.část

02.10.2009 18:40

 Vlci si pochutnávali a rvali se na uloveném člověku.

*Říkal jsem že budou užiteční.*Smál se Ulf.
Teplá krev mi stíkala po noze a ja jsem byl nucen celou cestu k městu kulhat obmotal jsem si ji kusem hadru,který zastavil krev.Konečně jsme stáli pod vysokou dřevěnou palisádou města,z věže nás pozoroval strážný.*Co tu chcete?*
*Putujem do Trolligenu!*
*Hej!Ivarre otevři bránu.*
Obrovské vrata se začali otevírat a mě se naskytl nový svět.Svět bohatsví,velikosti,pestrosti,pořádku a obchodu což je to čemu vůbec  nerozumím.A tady to začalo pouť za hledaním sama sebe hledání divokého necivilizovaného světa,odvyknutí života s tímto lesním světem znamená při návratu do něj smrt.
Stovky lidí se pohybovali po prostorných ulicích domy byli velké né jak ty naše trollízemianky a ze dřeva na střechách se křížili vyřezané konské hlavy nebo vlčí takové střechy u nás měl jen náčelník ,na trhu byl zmatek a zábava a opět to prokleté obchodovaní .V jednom vysokém domě bylo místo i pro koně tak jsme je tam vložily krom toho se tam scházeli lidé a společně se tam veselili,pili,jedli a tancovali nebo se prali.
Nevěděl jsem co mám dělat.Jedna s trollyň po otevření brány jen udiveně vydychla.
Mnoho lidí se na nás dívalo jako na strašidla a před námi se pomalu vilidňovali ulice.
*Já..nevím co ted.*Vyhekl ze sebe jeden s trollů.
*Nechte mluvit mně můj otec se v těchhle věcech vyznal viděl jsem jednou jak na trhu prodavá otroky.*Řekl jsem a přemýšlel jak to zařídit.*Vyklidte vozy!*
Hned jak je vyklidili postavil jsem na ně otroky potom co jsem je trochu zahřál a svázal.
Na koni odněkud přijel vyzdobený jezdec s pozlacenou helmou a s černým liščím ocasem na vrcholku.
*Kolik?*Zeptal se bezbarvým hlasem.
*Za co?*Dostal jsem ze sebe nakonec.
Na čež se velmož výsměšně zazubil a zavrtěl hlavou a ja si hned uvědomil čemu se směje.
*Deset stříbrných náramků nebo prstenů co máš!.*Vyhrkl jsem ze sebe stejně nečekaně jako předtím.
*Za všechny?*
Na tuhle otázku jsem nedokázal odpovědět a tak jsem jen tupě zýral na jeho přilbu a uvažoval jak jí dostat takže jsem projevil mojí trollí povahu byl jsem myšlenkama úplně mimo pak jsem se myšlenkama vrátil zpátky a začal se potit a aspon jsem zavřel hubu napnul jsem se a napnul lícní svaly čímž jsem dohnal aspon trochu mé hrdosti válečníka.*Jsem Wulfhere.*Po téhle větě jsem byl tam kde jsem byl nebot se na mě bohatýr ustavičně díval sice se zpočátku bavil mou hloupostí,ale pak se začal nudit potom jsem ze sebe po dlouhé chvíli dostal tuhle proklatou větu.Podíval se na mě jako na něco eště více bezceného než předtím.
*A cojako?Byl bych rád kdyby ses stou tvoji tupou hlavou přestal dívat na mojí helmu ařekl mi kolik stoji ti tvoji vězni.*
*Aha...*Aspoň jsem věděl že on mě nezná do toho než jsem vkročil do města jsem se choval normálně a najednou jsem se cítil jako nejtupější troll pod sluncem nebot nastalo zase velké ticho,zajimalo by mě proč eště neodjel asi aby měl co vyprávět svým druhům co potkal za zvířata v cizině bylo jasné že není odsud už jen podle přízvuku asi bych měl něčím zpátky vzít svoji hrdost a stím bojovníkem se normálně domluvit můj první pokus skonal a ten druhý bude těžký.
*Nic..Kurva!!Jen že jsem Wulfhere Trollhammer největší válečník pod sluncem!Myslel jsem že je vhodné se představit ty rypáku*Vybuchl jsem vzteky a ted jsem měl svoji TROLLI hrdost zpět záleželo na tom co řekne a mohl jsem jen doufát že mě zase něják neponíží.
*O tom bych pochyboval nejlepší válečník pod sluncem musí umět používat i hlavu,já totiž nevím proč tady na mě řveš že jsi nejlepší válečník pod sluncem.Přesněji jsem si přišel koupit ty tvoje vězně,ne se dohadovat kdo je větší bojovník!*Zařval .Tenhle svět je pro mě asi moc velký řekl jsem si v duchu.
*Dobrá když mne neznáš nemám se s tebou o čem dohadovat.*Zazubil jsem se.*Každý sedlák za deset stříbrných cenností.*
*Hohoo takový převrat v tvoji mysli to jsem ani nečekal.Beru je.*
*Už mě dál nenasírej a odved si je.*
Velmož byl s něma konečně pryč a já jsem se šel podívat na mola.Zde byli obrovské drakkary,o kterých se mi ani nesnilo naposledy jsem plul s otcem když mi bylo pět chci to znovu zkusit.
Uslyšel jsem smích za zády otočil jsem se smál se tam Ulf.
*Čemu se chechtáš?*
*Viděl jsem tě jak si zápolil s tím bojovníkem  eště pár otroků a bohatýru a bude s tebe obchodník!*Po těch slovech se dal znovu do smíchu.
*Chtěl bych vidět tebe.*A zpátky se zadíval na drakkary.
Vešli jsme do té prostorné budovy co jí tady říkali hostinec přivítali nás tam u dlouhého stolu seděl vzadu i ten člověk s liščím ohonem a něco vyprávěl přísedícím nechtěl jsem ani vědět očem mluví a sedl jsem si s ostatníma vedle skupinky obchodníků dalších válečníkú.
Hostnec utichl a lidé na nás hleděli jako na zjevení spousta jich hodovní síň opustilo asi trollové ve městě nejsou každý den.
Na našem ostrově šlechta neexistuje jsou jen náčelníci a jejich družiny ale jinak pro ně nejsou žádné názvy.
*Zdruvie panuvie!*Přvítal nás jeden člověk u stolu.
*Taky vás zdravím.*A pokynul jsem mu hlavou.
*Skaď ste?*Zeptal se  na sobě měl pestré oblečení po krajich ozdobené zlatou nití nastole měl položenou pozlacenou překrásnou helmu na vrholku měla špici,s které vycházel černý cop nešjspíš s koně s okraje helmy vychází závoj z železných destiček,nasobě měl zlatou šupinovou zbroj,na kterou mu splývaji dlouhé hnědé vousy,šedé oči se mu mračí pod hustým obočím připomínající stahující se mračna.
*S tohodle ostrova putujeme na Trolligen.*
*Tak?My Tutai zganiame vďaka carovi ludia na Trolligen.*Řekl cininec jehož přízvuku šlo špatně rozumět.
*Ty si pultrol?*Zeptal se jeden sobchodníků čímž mě překvapil trollů natož půltrolu je velmi málo.
*Můj otec  někde na pobřeží znásilnil trollyni nevím co ho ktomu vedlo možná ona znasilnila jeho to nevím a tak sem vznikl sem půltrol.*Řekl jsem protože nastalo ticho na to se jedna s trollin napřáhla a dala mi silný pohlavek.*Tu máš ty načelnyku!*Zařvala jak kvičící svině.Tahle scenka vyvolala smích všech přísedících.
*Tvoj ojciec musiel byt poriadne chlapisko to je jak znasilnovať koňa!*Rozchechtal se bohatýr.Trollyně se po něm napřáhla,ale minula*No!no! dievčico ziadne take,bogatýři sa nebijó.*Bojar se podíval zpět na mně.*Alebo musiela býť bardzo podvolná.*
*Nejsem zkurvysyn!*Vstal jsem a vší silou jsem pěstí praštil do lávky ta se zlomila a všichni obchodníci a trollové se na zem svalili jako hrušky mimo to to nebyla jen nějáka tenka lavička byla z dubu v tuhle chvíli když lidé uviděli můj vztek hromadně opouštěli síň ve starchu před větší bouří.
Obchodníci a trollové na zemi zuřili jen Ulf se smál.
*A jestli cekneš eště jednu podobnou větu nrážejicí na můj původ tak stebe udělam ženskou.*Zasmál jsem i přes veškerou bolest v ruce.Bojovník,který řekl to kvůli čemu jsem se rozzuřil se nejdřív nadšeně díval na moji ruku a pak se dal do děsivého smíchu když se podíval na pupkaté obchodníky na zemi.
*Ty musieš ist so mnou!Jak sa volaš?*Opět mě překvapil.
*Wulfhere Trollhammer a ty?*
*Ja sa nazywam Fjodor Dugarim.*
*Nemám rád cizince.*Prohodil sem mezi zubama *A když mám jít s tebou...Kam míříš?*
*Juž sa wracam!*Zařval.*Iediu do Trolligenu tam co ty.*
*Co to za jeden?*Vrčel jeden zvedajicí se obchodník se značným břichem a dlouhýma bílýma vousama.
*Ha,há půtrol dziade půtrol.*Zahláholal bohatýr.
*Aha to maju wsystci tak tupé bedny?No tak to bychom sa mieli pakovat!*
*Ja ked bych to dowiedzl tak to taky tak urobiem startze.*
Starý tlouštík se na mě podíval.*A kdzie mam ted siedet hlupcze.*A klepal si na čelo.
*Nemám ve zvyku být za tupé stvoření,ale s tím nic nesvedu zdáte se mi změkčilý vy lidi.A ten váš prokletý jazyk se mi nechce poslouchat!*
*Mno uwaga wulfhere uwaga!Nie vsiczi.*
*Jo, u tebe mě sere jedině ten ksicht a ta řeč.Chcípl nám náčelník a já kvůli tomu jedu do ciziny,kterou nesnáším,a takových hňupů jako ste vy potkam eště hodně.*
*Ale no tak podziwaj sa na ně to su len obchodníci juž byli na jihu a to je tak zmiektzilo.*Zasmál se bohatýr.
*Tak tady jsi obchodníku s otroky!*zaznělo mi za zády obrátil jsem se stál tam bojar  černým liščím ocasem na helmě.
*Jo to tady zase chceš roznášet tu scénku s otroky?*
*Ne viděl jsem jak jsi rozbil lávku,tak se ted dívej!*Přistoupil k další části lávky vyhrnul rukávy své tuniky napřáhl se a a vší silou praštil do lávky ta jen praskla.*ÁÁÁ!!!Moje ruka do Peruna!Podíval se na mě tak ty jsi nejlepší bojovník pod sluncem říkáš?*
*To se mě ptáš ty?!Já jsem Wulfhere Trollhammer a velmi nasratý!*Mluvil jsem pravdu nevím proč,ale vřel ve mě šílený hněv asi díky té změně prostředí.
*No lávky drtíš slušně to se nedá popřít.*
*Chceš semnou bojovat?*Zeptal jsem se.
*Mno nevím zdali si mám troufat ten tvůj mečík nevypadá pěkně jde z něj strach to se musí nechat.*Zasmál se.
*Chceš jít naživot nebo nasmrt?*Zeptal jsem se rovnou.
*To si zvolí výherce.*Usmál se si nečekal takovou otázku myslel že mě jen vyzkouší ale dát to najevo se neodvážil.
Lavice zaskřípala a zřítila se na zem.
Sešli jsme se venku,na jedné východní straně ulice stála  moje družinaa já,Ulf,Fjodor a sním obchodníci a pár dalších valečníků a sedících v hospodě,které jsem si získal rozlomením lavice.
Na druhé jich bylo mín a tam stál můj protivník.Stáli jsme proti sobě oba jsme zářily ve svých zbrojích vzal jsem si na sebe i helmu meč zabodl do země a oněj opřel štít sekeru jsem vzal do rukou a čekal na zahájení zápasu.
Slunce zářilo ale nepálilo je zima přesto že už by hřát mělo.
*Do boja panovia!*Zařval obchodník.
Vystřelil jsem proti bojarovi jako šíp se řvem kril se štítem proti mocné sekeře počítal jsem s tím že bude chtít nechat mou sekeru zaseknout do jeho štítu aby mě mohl pod štítem bodnout kdybych opravdu nechal sekeru ve štítu asi by se to stalo,ale já to stejně riskl a vší silou jsem do štítu vrazil ten se rozletěl na dvě polovice a bojar se rozplácl na zemi,vítězně jsem zařval a machl sekerou ta se zasekla v tuhé zemi nebot jsem minul,protivník nečekal a sekal náraz meče projel kroužkovou a vycpávanou zbrojí a pořezal žebra kdybych neměl kroužkovou zbroj už bych nežil.Spadl jsem na zem a tím vytrhl sekeru a sekl proti běžícímu protivníkovi ten odskočil jaký koli zásah mou sekerou mu ted bude smrtelný  štít totiž ztratil.Zase smůla,která mě malém stála život sekera znova zůstala v hlině ale velmož nesekal do mě na to byl moc vychytralý ta sekera mu dělala strach a tak sekl do ní a rozsekl topůrko.Spěšně jsem utíkal ke štítu a meči tím jsem se vyzbrojil on si vzal sekeru a štít.Zase jsem stáli proti sobě a útočili na sebe on začal.
Sekl do štítu měl sekeru,která byla vyrobena tak aby ničila štíty aby se zasekla a při vytrhování štít rozlomila a to se mu povedlo,štít křupl a držel více méně kvůli kůži odhodil jsem ho a zavalil jsem bojara takovým přiválem zuřivých útoků že utekl smrti jen o vlásek po dlouhé chvíli se mi ho podařilo seknout do noh ted byl vratký uvědomil jsem si že já jsem lovec,kopl jsem ho do štítu takovou silou že se odkutálel na druhou stranu bojiště tam chnapl po oštěpu šel zněj silný pach strachu ze smrti byl zoufalý bylo mi ho líto ale tohle je boj a já se nakonec rozhodnu kdo bude žít  viděl jsem děs v jeho očích když se chopil oštěpu vrhl sním přesně a silně letěl přímo namou hlavu tam jsem měl v tu chvíli naštěstí svůj štastný meč a oštěp vletěl do ramene a probodl jej toto vrhnutí úplně zvrátilo běh souboje svalil jsem se na zem jako sražený kanec zvěř zahnaná do kouta je vždycky nebezpečná a to jsem si neuvědomil byl jsem nakolenou a on šel směrem ke mě vytrhl jsem oštěp s ramene šel ke mě s kopím určitě mě chtěl dobít zafuněl jsem poraněnou rukou jsem mu kopí vytrhl a druhou jsem napřáhl Krkavčí bouři*Já daruju jen smrt!!*Zařval jsem a mečem jsem sekl a usekl bojarovi hlavu to poslední co se mi povedlo,protože jsem byl značně poraněný bylo že jsem zvedl  jeho hlavu tu jsem vyhodil at se válí na zemi a s ušklebkem se zmocnil helmy.Zvěř zahnaná do kouta je vždycky nebezpečná a to platilo na obou stranách.
Následovali další dny léčení začínám si zvykat.
*Snad z tego nebudu problemi trollisko jedno!*Zasmál se Fjodor nad mou postelí.*Primluviem sa u cara at ti dá bogatýrský titul.*
*Radši mi podej medovinu ty bogatýre.*Zasmál jsem se jeho nápadu.
*No co budeš bogatyr co iest na tem?*Kroutil hlavou Fjodor nad mým ušklebkem a natahoval se pro džbán medoviny.
*Nechci být bohatýr jsem válečník Wulfhere žádný váš idol nesnáším vaše tituly jsem obyvatel Trllgormagleru.A navíc bych by to skončilo přísahou u tvojeho cara a nebyl volný.*
*.Neie volny neie voln!Sak ja nesu volny?.*Vzal džbán a napil se zněj a pak mi jej podal.
*Musíš poslouchat svojeho cara nebo snad ne?.*
*Hm,vlastnie nemusiem pokud niechcem muzu sa nanieho i vychczat,ale hlavnie je že su bogatyr.*
*A co se změní?*
*NO co?..Budes bogatyr to bude ine.*
Tomu jsem se zasmal tak až mě s toho zabolelo rameno.*Tak mi dej peníze zbroj okrášlenou zlatem kožešiny,krásné oblečení koně silného obrovského co unese i trolla však najdi mi to a já se stanu bohatýrem aby ses už za mě nestyděl.Za peníze udělám všechno.*Začal jsem chlemtat medovinu.
Ty si glupa bedna sraczek ti rieknu i ta svinska trollyna by byla lepsi bogatýr než ty si zustan medzi tiema swinama.*
To už sem nevydržel a vyprskl jsem nápoj bohů smíchem na jeho  krumplované oblečení.
*Khuurwa jak kebych tego neriek ty pejore glupe!*Vztekal se poplyvaný bohatýr.
*Takže podle tebe ten kdo není bohatýr je prase?*Smál jsem se dál.*Kde to vlastně žijeme?*Rozhlídl jsem se kolem sebe .*Chtěl bych vidět kde žiješ ty když tohle ti málo Fjodore.*
*Ááá nigdze niedesz chcesz byt ve sraczskach bud mnie je tego iedno lezac si tutai ja preje do gradu nevezmu!*Opět se vzteká Fjodor.
*Chro,chro nebereš prasata do hradu a co tam žereš?Zajimalo by mě jak vidíš ostatní lidi jako jestli na nich fakt vidíš ty rypáky vypadáš totiž že si o svojem tvrzeni silně přesvědčený!A  mě je to jedno klidně ze mě udělej bohatýra kouzelníku mě je to jedno.*
*Dlaczeko?Dlaczeko czarodziej?*Ptal se Fjodor,zasmál jsem se jeho výrazu při téhle otázce.
*Protože nevím jaký car by chtěl trolla bohatýra tak ti říkám kouzelník protože doufám že to asi něják dokážeš.*
*Ale uklidni sa glupcze ja tego zalatwieczim všeckego.*
*Co je zalatvi..?*Ptal jsem se,protože tohle slovo jsem  neznal.
*Zariedit lebo jak se to u vas chrochta.*
*Jo apřestan mi říkat glupce už na to začínám být alergický.* Zavrčel jsem na něj a pustil se do medoviny.
*A krem tego bogatyrske vieci si muzes vybojovat.*
*Mno zajimavá úvaha ale jak na sebe nastrkam ty vaše scvrkle šatičky však ta helma cosem vybojoval mi je malá takže sem ho vlastně nemuselzabíjet.*
*NOO tos newiedzal naše bogatýry to su chlapiska no což sa powiedzej na mia mno?*
*To jako myslíš že ti mám ted hned urvat hlavu a nastrkat na sebe tvoje věci?*
*No glavu mi rvacz nemusieš ale taky su u nás bogatyři.*
*No a takový jsou u nás trollové!*Postavil jsem se bez toho abych se napínal do výšky a převyšoval jsem ho o skoro  tři hlavy.*Možná ste u vás vyšší než jinde,ale na trolly to nestačí.A vvyjed už melš furt to samé do okola!*
*Hm.Teraz idu,do widzenia!*Rozloučil se bohatýr a vyšel pryč s pokoje v hostinci kde se ubytovat Wulfhere aby se zotavil,ale klid neměl hned vešel Ulf rozrazil dveře a přikrčený aby se vlezl pod dveře vešel do pokoje a s mohutné medvědí houně sklepal na zem sníh.
*Všechno tu je malé!*Zavrčel Ulf.
*Je to máš pravdu.*pokýval sem hlavou a posadil se.
*Tak co tvůj nový známý?*Zasmál se.
*Leze mi krkem!!!*Zařval jsem že mě šlo slyšet široko daleko a začal jsem se smát.*Jestli narazíme na další takové jako je on tak se nemáme na co těšit.*
*Už bychom měli jet  Wulfhe.*
*Jo utečem tomu bohatýrovi.*Ušklíbl jsem se na Ulfa.
*Tak se bal dneska ma jedna lod vyjíždět.*Řekl trollí přítel a rozhlídl se po světnici kde se válely svršky páchnoucí potem a krví což je u trollů vcelku normální akorát Fjodor nad tím smradem kýval hlavou když vešel Trollhammera  přemlouvat.*Kdybys viděl co ti naši trollové zase  dělali stydím se vyjít na ulici někoho tam znásilnili.*Zasmál se Ulf.
*Ty..Ulfe..mno pořád mi to vrtá hlavou ty si čistý troll?*
*Proč?*
*To by se ti hodilo co abys nebyl jediný půltrol?*Zasmál se.
*Tak jo nebo ne?Protože ke mě už radši ženské taky nepouštějí mají tady jiné zvyky než u nás.*
*Nevím jestli mě vytáhli z koni řiti nebo jsem se plazil mezi stehnama nějáké trollině,ale možná máš pravdu nikdy sem se o to nestaral..,ale když už jsme u toho pamatuju si jak se semnou trolli děcka nebavili vždycky sem je přechytračil a to jim vadilo trollí babka mi radila abych se už konečně začal chovat jako pořádný troll.*Rozchechtal se.
*Hm asi sem jediný kdo se stará o to kdo ho vygrcl na svět že?*Zeptal jsem se.
*Jo si.*
*Tenhle svět se mi vůbec nelibí!Mám zněj divný pocit oslabuje mě to chci zpět domů.*Zkučel jsem jak dusíci se svině a to byl jen začátek.
 
Stáli jsme na molu já hrdý válečník jsem stal v předu s hrudí napnutou a vplné zbroji po mé pravici stál Ulf jako neohrožený válečník a třímal v ruce obrovské dřevěné kladivo,ani nevím kde ho vzal po mé levici stáli dva trollové jeden měl vedle sebe zabodnutý oštěp a  močil do sněhu snažil se nakreslit obrázek druhý v jedné ruce držel obrovitý kyj a druhou rukou se hrabal v prdeli,trollině si bud hrabali v nose nebo podobných místech jako troll s kyjem.
*Podiívej te vy sebranko!*Promluvil jsem  knim, oni na mě zaostřili zrak,stuhli ve svých pozicích a tupě na mě hleděli.*Snažíme se tady udělat dojem aby nás někdo najmul na svou palubu jako ocránce a dopravil na Trolligen vy nám tento dojem očivině kazíte tak se radši uviděl jsem že klidná řeč nemá smysl neboť se ode mne odvrátily a pokračovali ve svém dřívějším trávení času...*Nadechl jsem se a oni už věděli že na ně začnu řvát a bude těžké mě zastavit,Ulf si oddychl že neřvu na něj.A já začal znova tentokrát s plných plic.*Vy hnusná tupá sebranko sraček my se vám tady snažíme něco zařídit zvolili jste mě za  vašeho náčelníka a bude te mě poslouchat!!Když ne tak táhněte do sraček ze,kterých se vás snažím vyvézt!!*Po té jsem se obratil od trollů k lodím a díval se jakou bychom mohli jet tím to ovšem neskončilo trollové jsou totiž velmi tvrdohlaví.Hledal jsem lod a přemýšlel jaka bude výhodná a kde nás spíše najmou ze zamyšlení mě vyrušilo jak si jeden s trollů začal škrábat jeho hnusnýma tvrdýma nehtama svůj eště ohavnější trollí zadek  podle sluchu jsem poznal,který to je a zamířil k tomu místu vystřelenou pěstí přímo na jeho obličej jeho pravá tvář se zvlnila,zapraskala ,troll se svalil na zem a odstrašující příklad byl na světě.Upřeně jsem se na něj díval jeho tupé oči mi neuhýbali uchopil si čelist a narovnal si ji až to křuplo.*Au.*Vydal ze sebe troll.
Spokojeně jsem se zadíval na lodě a konečně jsem jednu uviděl vzápětí se ozval zvuk vydaný trollem,který byl stejný jako před tou nehodou jak sem byl nucen ho přetáhnout pěstí,byl jsem zvyklý v takových situacích jen troušku zvýšené zuřivosti toho využít a všechnu energii té zuřivosti soustředit do jednoho bodu  a tím byl ted troll,zatnul jsem zuby až mi vylezly lícní svaly a křečovitým krokem vyšel k lodi.
*Mimochodem..*Zeptal jsem se cestou Ulfa za zvuků trollího sboru,který se škrábal kde mohl jen aby mě rozzuřil.*Kde je ta lod co má dnes odjíždět?*
*Tam.*Ukázal na lod plnou válečníků připravených k odjezdu,zaujal mě tam jeden válečník na té lodi nejspíš náčelník byl obrovitý přes ramena měl černou kožešinu černou destičkovou zbroj a pod ní taktéž černou kroužkovou zbroj na jeho celočerné zbroji svítily bíle vlasy podobné mojim akorát ten bojovník je měl až do pasu nasadil si černou helmu s pod očnic jí visela kroužková kápi podovbně jako závoj takže mu zakryla obličej.*Kdo je to?*Zeptal jsem se podiveně.
*Ty ho neznáš byl to dobrý přítel Bjrřna chodil s náma proti křestanům.*
*Vůbec nevím kdo to je.*
Odbočili jsme od moji vyhlídnuté lodi a zabočili k lodi co vyhledal Ulf k černému válečníkovi.
*Zdravím tě pane!* Kývl jsem směrem k němu hlavou.
*Taky tě zdravím kdosi?Jedeš na Trolligen?*
*Jsem Wulfhere Trollhammer největší válečník  pod sluncem!Aty jsi kdo?*
*Ivarr Darkknothgier!*
*Jsem pravá ruka našeho náčelníka Bjrřna,který padl a já nastoupil ne jeho místo.*Pokračoval jsem v představovaní.
*Co to Bjrřn padl?*Sundal si helmu měl tvrdou propadlou škaredou tvář přes oči měl černým uhlem udělané stíny jako válečnické pomalovaní byl neskutečně bledý a jeho modré oči svítili a zaroven bodali jako zimní mráz.
*Bjrřn padl Ivarre křestané ho udolali když dobívali vesnici.*
*Tfuj jsou jako mor!*Odplivl si Ivarr do moře.*Snad je mu ve Vallhale dobře?*Zeptal se a já ho pochopil.
*Neznáš Bjrřna ten by jinak než v boji tváří v tvář nepříteli umřít nemohl je ve vallahle a je mu tam dobře pije miluje se s děvkama,bije se a raduje.*Zasmál jsem se.
*Tak máš pravdu jinak by to nemohlo být.Přítele mojeho přítele Bjrřna rád vezmu na svou lod zvlášt když máme společnou  cestu.*
naložili jsme náklad z vozu a lod vyjela na moře.
Měli jsme dobrý vítr a rychle jsme se hnali od ledu na otevřené moře,mrzlo a to velmi silně všichni muži na palubě byli vysoce postavení nosili velmi bohaté oblečení a neveslovalo se jim tak špatně,protože měli  kožené rukavice vycpané vlnou,trollové měli zase velmi hrubou kůži akorát ja jsem na rukách mrzl nemám totiž tak hrubou kůži jako trollové a rukavice jsem ztratil,přesto jsem stejně veslovat nemusel seděl jem vedle Ivarra a byl přikrýtý houněma jako ostatní kromě trollů ti zabírali plnou"trollí silou" a hnali nás dobředu problém byl v tom že jim lidští válečníci nestačili a lod mnohdy vybočila ze svého  směru.Ulf a eště jeden člověk taky nepádlovali.Lod byla obrovská uprostřed byl stan pro velitele a jeho stážce a ostaní spali pod lavičkama a nasobě měli hromady houní.
Ráno slunce vylézalo s poza horizontu a už v té chvíli začalo hřát,měl jsem velmi divný a špatný pocit za námi bylo moře před námi bylo moře začal jsem mít strach.Přesto že jsem moře miloval s mých dětských let s otcem,na kterého myslím v poslední době mezi lidma často.

Vyhledávání

Anketa

jste spokojeni s kvalitou dřeváren v ČR

Anketa

Oblíbená strana

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode